Show simple item record

dc.contributor.authorOrtega, Yaneth Lizarazo
dc.date.accessioned2020-10-27T00:08:47Z
dc.date.available2020-10-27T00:08:47Z
dc.date.issued2018-12-18
dc.identifier.issn2145-7190
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12749/8584
dc.description.abstractEl presente trabajo busca identificar las percepciones que tienen los estudiantes de pregrado en Administración de Empresas, Contaduría Pública y Literatura acerca del docente virtual en relación con el modelo pedagógico de la UNAB. El marco teórico parte de la visión desde el contexto global y nacional de la concepción de un buen número de autores frente al significado de la incorporación de las tecnologías de la información y la comunicación en el campo educativo, se profundiza de manera especial en la forma como se desempeña el docente y sus funciones frente a este tipo de educación. Finalmente se centra en el modelo pedagógico de UNAB Virtual, corazón teórico del presente trabajo. La investigación concluye que las acciones docentes asociadas con el rol organizativo y el rol intelectual son las que más aportan en su desempeño como estudiantes virtuales.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Autónoma de Bucaramanga UNAB
dc.relationhttps://revistas.unab.edu.co/index.php/laterceraorilla/article/view/3473/2920
dc.relation.urihttps://revistas.unab.edu.co/index.php/laterceraorilla/article/view/3473
dc.rightsDerechos de autor 2018 La Tercera Orilla
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceLa Tercera Orilla; Núm. 21 (2018); 39-50
dc.subjectEducación
dc.subjectModalidad virtual
dc.subjectRol del docente
dc.subjectTecnologías de la información y comunicación
dc.titleAnálisis descriptivo de la forma como los estudiantes virtuales de pregrado profesional evalúan el rol del docente virtual: caso UNAB
dc.title.translatedPerception of virtual students (professional undergraduate) about the role of the virtual teacher: Case UNAB
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.localArtículospa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.subject.keywordsEducation
dc.subject.keywordsVirtual modality
dc.subject.keywordsRol of the teacher
dc.subject.keywordsInformation and communication technologies
dc.identifier.instnameinstname:Universidad Autónoma de Bucaramanga UNAB
dc.type.hasversionInfo:eu-repo/semantics/publishedVersioneng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.repourlrepourl:https://repositorio.unbosque.edu.co
dc.description.abstractenglishThe present work seeks to identify the perceptions that undergraduate students have in Business Administration, Public Accounting and Literature about the virtual teacher in relation to the pedagogical model of the UNAB. The theoretical framework is based on the vision from the global and national context of the conception of a large number of authors regarding the meaning of the incorporation of information and communication technologies in the field of education, in a special way in the form how the teacher works and his functions in front of this type of education. Finally, it focuses on the pedagogical model of Virtual UNAB, theoretical core of the present work. The research concludes that the teaching actions associated with the organizational role and the intellectual role are those that contribute the most in their performance as virtual students.
dc.identifier.doi10.29375/21457190.3473
dc.rights.creativecommonsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International