Show simple item record

dc.contributor.authorCabrera Cruz, José Daniel
dc.coverage.spatialColombiaspa
dc.date.accessioned2023-09-08T12:47:01Z
dc.date.available2023-09-08T12:47:01Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12749/21778
dc.description.abstractDilucidar, en el marco de un estudio con el enfoque de la sistemología interpretativa, el sentido sistémico/antisistémico de algunas teorías educativas contemporáneas occidentales importantes y, en el contexto rico que brinda esta reflexión teórica, bosquejar las ideas básicas de una teoría educativa y holística, incluyendo una versión de modelo de escuela, afín con dicho esbozo teórico.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.titleTras una educación para el cultivo del sentido holístico: Estudio sistémico-interpretativo de algunas teorías educativas contemporáneas y esbozo de un modelo de escuelaspa
dc.typeResearch reporteng
dc.title.translatedAfter an education for the cultivation of the holistic sense: Systemic-interpretative study of some contemporary educational theories and outline of a school modelspa
dc.publisher.grantorUniversidad Autónoma de Bucaramanga UNABspa
dc.rights.localAbierto (Texto Completo)spa
dc.publisher.facultyFacultad Ingenieríaspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/workingPaperspa
dc.type.localInforme de investigaciónspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
dc.subject.keywordsInterpretive systemologyspa
dc.subject.keywordsEducational theoriesspa
dc.subject.keywordsHigher educationspa
dc.subject.keywordsResearch projectsspa
dc.subject.keywordsSystems engineerspa
dc.subject.keywordsSystemic thinkingspa
dc.subject.keywordsHolismspa
dc.subject.keywordsEvolutionspa
dc.identifier.instnameinstname:Universidad Autónoma de Bucaramanga - UNABspa
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional UNABspa
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.contributor.cvlacCabrera Cruz, José Daniel [0000069035]spa
dc.contributor.googlescholarCabrera Cruz, José Daniel [es&oi=ao]spa
dc.contributor.orcidCabrera Cruz, José Daniel [0000-0002-1815-5057]spa
dc.contributor.scopusCabrera Cruz, José Daniel [https://www-scopus-com.aure.unab.edu.co/authid/detail.uri?authorId=57205263795]
dc.subject.lembEducación superiorspa
dc.subject.lembProyectos de investgaciónspa
dc.subject.lembIngeniería de sistemasspa
dc.subject.lembHolismospa
dc.subject.lembEvoluciónspa
dc.identifier.repourlrepourl:https://repository.unab.edu.cospa
dc.description.abstractenglishElucidate, within the framework of a study with the approach of interpretive systemology, the systemic/anti-systemic sense of some important contemporary Western educational theories and, in the rich context that this theoretical reflection provides, outline the basic ideas of a holistic educational theory , including a version of the school model, related to said theoretical outline.spa
dc.subject.proposalSistemología interpretativaspa
dc.subject.proposalTeorías educativasspa
dc.subject.proposalPensamiento sistémicospa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/IFI
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aaspa
dc.contributor.apolounabCabrera Cruz, José Daniel [josé-daniel-cabrera-cruz]spa
dc.coverage.campusUNAB Campus Bucaramangaspa
dc.description.learningmodalityModalidad Presencialspa
dc.contributor.linkedinCabrera Cruz, José Daniel [josé-daniel-cabrera-cruz-23900b10]


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia