Show simple item record

dc.contributor.authorSebastián-Heredero, Eladiospa
dc.contributor.authorMartínez Arias, Adrianaspa
dc.contributor.authorDa Silva, Aline Mairaspa
dc.contributor.authorBortolozzi Maia, Ana Cláudiaspa
dc.contributor.authorMarques De Castro Leão, Andrezaspa
dc.contributor.authorRoy Sadradín, Damarysspa
dc.contributor.authorRodrigues, David Antôniospa
dc.contributor.authorVarussa Seneda, Elizetespa
dc.contributor.authorSantana Valencia, Emma Verónicaspa
dc.contributor.authorVega, Érikaspa
dc.contributor.authorDenari, Fátima Elisabethspa
dc.contributor.authorBizelli, Jose Luisspa
dc.contributor.authorSousa, Manuelaspa
dc.contributor.authorPastana, Marcelaspa
dc.contributor.authorOdete De Mattos, Mariaspa
dc.contributor.authorGarcía Bruno, Marilda Moraesspa
dc.contributor.authorCruz Vadillo, Rodolfospa
dc.contributor.authorDe Souza Lemes, Sebastiãospa
dc.contributor.authorVenera, Sol Maríaspa
dc.contributor.authorVilaça, Teresaspa
dc.contributor.authorPeña Caldera, Victoriaspa
dc.contributor.authorArellano C., Williamspa
dc.contributor.authorShoiti Nozu, Washington Cesarspa
dc.contributor.authorGamboa Vesga, Yudy Adrianaspa
dc.date.accessioned2021-02-26T18:59:15Z
dc.date.available2021-02-26T18:59:15Z
dc.date.issued2020-12
dc.identifier.isbn978-958-52275-7-6spa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12749/12318
dc.description.abstractLa inclusión real y efectiva nunca está totalmente concluida, por tanto, siempre hay algo más por hacer: se trata de un proceso en permanente construcción. Tenemos por delante un gran debate sobre algunas cuestiones que afectan a la sociedad y a la inclusión, y estas lecturas pueden ayudar al logro de este objetivo. El libro está organizado en dos partes delimitadas por el contenido de los trabajos: conceptualización y prácticas, que reúnen un total de quince (15) trabajos firmados por veinticuatro (24) autores, la mayoría de ellos doctores de reconocido prestigio nacional e internacional, quienes representan un pequeño panorama de lo que se hace o piensa en Latinoamérica: Brasil, Chile, Colombia, España, México y Portugal. Esta obra busca brindar una mirada holística y humanista de la inclusión educativa y social; ahora bien, cuando hacemos esta referencia debemos evocar el significado del término griego holos, el cual significa “todo” o “entero”. Por lo tanto, lo holístico resalta el todo como algo que trasciende a la suma de las partes. Entendemos también que lo holístico hace referencia a complejidades que entran en interacción constante.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.language.isoporspa
dc.publisherUniversidad Autónoma de Bucaramangaspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.subjectInclusión educativaspa
dc.subjectInclusiónspa
dc.subjectÉtica en la educaciónspa
dc.subjectDiscapacidadspa
dc.subjectDiversidad funcionalspa
dc.subjectEscuelaspa
dc.subjectEducación especialspa
dc.subjectViolencia sexualspa
dc.subjectInclusión socialspa
dc.subjectDiversidad culturalspa
dc.subjectAmbientes bilingüesspa
dc.titleInclusión educativa y social : aportaciones para su desarrollospa
dc.title.alternativeEducational and social inclusion: contributions for its developmentspa
dc.publisher.grantorUniversidad Autónoma de Bucaramanga UNABspa
dc.rights.localAbierto (Texto Completo)spa
dc.publisher.facultyFacultad Ciencias Sociales, Humanidades y Artesspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/book
dc.type.localLibrospa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2f33
dc.subject.keywordsEducational inclusioneng
dc.subject.keywordsInclusioneng
dc.subject.keywordsEthics in educationeng
dc.subject.keywordsDisabilityeng
dc.subject.keywordsFunctional diversityeng
dc.subject.keywordsSchooleng
dc.subject.keywordsSpecial educationeng
dc.subject.keywordsSexual violenceeng
dc.subject.keywordsSocial inclusioneng
dc.subject.keywordsCultural diversityeng
dc.subject.keywordsBilingual environmentseng
dc.identifier.instnameinstname:Universidad Autónoma de Bucaramanga - UNABspa
dc.identifier.reponameinstname:Universidad Autónoma de Bucaramanga - UNABspa
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional UNABspa
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
dc.contributor.cvlachttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001507193*
dc.contributor.cvlachttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000144150*
dc.contributor.cvlachttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001472271*
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=h2QCYhEAAAAJ*
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=MHoxYtMAAAAJ*
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=0dTDkMIAAAAJ*
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=j4dpOBkAAAAJ*
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=rA1MoJ0AAAAJ*
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=EA0upe4AAAAJ*
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=Amqf5TUAAAAJ*
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=otVnydwAAAAJ*
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=Lc_hnI4AAAAJ*
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=UZOIYcA*
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=yY4Q7wgAAAAJ*
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=jN0XPmAAAAAJ*
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=aIuyns8AAAAJ*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0293-4395*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9249-4922*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4796-5451*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5037-4882*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1304-8313*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8639-3404*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5660-8272*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9248-6359*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-6634-1444*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0805-9296*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0499-6338*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6962-9198*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1568-2185*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2561-1559*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0750-9294*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5021-2613*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0456-4677*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3523-5718*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1942-0390*
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7149-3629*
dc.contributor.researchgatehttps://www.researchgate.net/profile/Eladio-Sebastian-Heredero*
dc.contributor.researchgatehttps://www.researchgate.net/profile/Ana-Claudia-Maia*
dc.contributor.researchgatehttps://www.researchgate.net/profile/Emma-Santana*
dc.contributor.researchgatehttps://www.researchgate.net/profile/Fatima_Denari*
dc.contributor.researchgatehttps://www.researchgate.net/profile/Jose-Bizelli*
dc.contributor.researchgatehttps://www.researchgate.net/profile/Marcela-Pastana*
dc.contributor.researchgatehttps://www.researchgate.net/profile/Maria-Mattos-4*
dc.contributor.researchgatehttps://www.researchgate.net/profile/Rodolfo-Vadillo*
dc.contributor.researchgatehttps://www.researchgate.net/profile/Sebastiao-Souza-Lemes-2*
dc.contributor.researchgatehttps://www.researchgate.net/profile/Teresa-Vilaca*
dc.contributor.researchgatehttps://www.researchgate.net/profile/William-Arellano-2*
dc.contributor.researchgatehttps://www.researchgate.net/profile/Yudy-Gamboa-Vesga*
dc.identifier.repourlrepourl:https://repository.unab.edu.cospa
dc.description.abstractenglishReal and effective inclusion is never fully concluded, therefore, there is always something else to do: it is a process in permanent construction. We have ahead a great debate on some issues that affect society and inclusion, and these Readings can help you achieve this goal. The book is organized in two parts delimited by the content of the works: conceptualization and practices, which bring together a total of fifteen (15) works signed by twenty-four (24) authors, most of them doctors of recognized national prestige and international, who represent a small panorama of what is done or thought in Latin America: Brazil, Chile, Colombia, Spain, Mexico and Portugal. This work seeks to provide a holistic and humanistic view of educational inclusion And social; Now, when we make this reference we must evoke the meaning of the Greek term holos, which means "whole" or "whole." Therefore, the holistic highlights the everything as something that transcends the sum of the parts. We also understand that holistic refers to complexities that come into constant interaction.eng
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/CBook
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia